top of page
  • תמונת הסופר/תAmit Markovich

הסרה וחיתוך שורשים בביוב

צמחיה עשירה בסביבת המגורים היא חיונית כדי לשמור על אווירה טובה, צל ונראות נעימה בבניין. עם זאת, ללא תחזוקה נכונה, עשוי אלמנט הנוי הזה להפוך לגורם נזק שיגרור עלויות אדירות. חדירת שורשים למערכת הביוב מהווה את אחד מהגורמים המרכזיים לסתימות ונזקי צנרת. הנזקים, המתרחשים באופן הדרגתי מתחת לאדמה, יהיו נסתרים מהעין במשך שנים ויום אחד, ייחשפו באופן מקיף ומידי. מהן ההשלכות ואיך נתמודד עם המצב? כאן נסביר מדוע הסרה וחיתוך שורשים בביוב הוא שירות שכדאי לוודא שתמיד יהיה זמין לנו בבניין המגורים.


כיצד שורשים פוגעים במערכות הצנרת?

לשורשי הצמחייה מטרה אחת שמנחה אותם – להמשיך ולחדור לעומק ולספק מים ותזונה לצמחים ממקורות חדשים. כל זה נכון, עד שהשורשים מגיעים לתשתיות. אלו שניים מהנזקים המרכזיים שנגרמים למערכות ביוב מחדירת שורשים.

סתימות

שורשים נמשכים באופן טבעי ללחות כדי לספק מים לצמחיה. לכן, צינורות הם יעד מרכזי עבור שורשים. ככל שהשורשים יגדלו ויחדרו לעומק האדמה, גוברת הסבירות שהם יחדרו לצינורות דרך סדקים קטנים, חיבורים ואזורים רופפים. ככל שהם יגדלו וייעשו צפופים, כך הם יתפסו נפח גדול יותר מהצנרת ויגרמו לשיבוש בזרימת הביוב ולסתימות שעלולות לגרום להצפות חמורות.

פיצוצים וסדקים בצנרת

ככל שנפח השורשים מתרחב בצינור, מופעל לחץ אדיר על מערכת הביוב. במקרה כזה, שבר בדופן הביוב הוא רק עניין של זמן. השברים יובילו לדליפות, קריסות בצנרת ולנזקים משניים רבים. כניסת מי ביוב אל קירות המבנה או לאדמה עשויה לגרום לנזקים תברואתיים נרחבים ואף חדירת מים אל מערכות החשמל. נזקים אלו עשויים לגרור תיקונים בסכומי עתק. לכן, חשוב שנספק מענה מהיר לתקלה.


אז איך נימנע מנזקים לביוב?

החדשות הטובות הן שעם כמה קווים מנחים ושירותים מקצועיים מתאימים, נוכל להימנע מנזקים יקרים. אלו כמה צעדים שכדאי לנקוט בהם.

לבחור בצמחים הנכונים ולמקם אותם היטב

לפני שתילת עצים או שיחים ליד צינורות תת קרקעיים, מומלץ להתייעץ עם מומחי גינון על מינים עם שורשים שאינם חודרים לעומק ושמתאימים לסביבות מגורים. בכל מקרה, מומלץ לשמור על מרחק בטוח ככל הניתן בין העצים והשיחים ובין מערכות הצנרת ולמזער משמעותית את הסבירות שהשורשים יחדרו לצינורות.

למקם חסמים פיזיים

התקנת מחסומי שורשים תת קרקעיים ממתכת יגרמו לשורשים לבחור במסלול מרוחק ממערכות הצנרת.

תחזוקה ובדיקה שוטפת

חשוב שיעמוד לרשותך מומחה לתחזוקת מערכות ביוב שיבדוק את הצנרת באופן תקופתי כדי לזהות סימנים מוקדמים של חדירת שורשים או נזק. גילוי מוקדם מאפשר התערבות בזמן, ליישם הסרה וחיתוך שורשים בביוב ולמזער את היקף הנזק.

להסתייע בשירותי הסרה וחיתוך שורשים בביוב

גם אם נגרם כבר נזק כבד לצנרת, חשוב שנפעל במהירות מפני שהמצב תמיד יכול להחמיר. מומחים להסרת שורשים יאפשרו לך להיפתר מהמפגע ביעילות, לבצע תיקונים מינימליים ולהבטיח שמעתה ואילך, הצנרת תתוחזק היטב.

איש המקצוע יעריך את היקפי הנזק על ידי בדיקה יסודית של המערכת, יזהה את היקף חדירה השורשים וסוג השורשים המעורבים ויגבש תוכנית פעולה מתאימה. במקרים מסוימים, יבוצע חיתוך ופירוק פיזי של השורשים. עם זאת, במקרים אחרים עשוי להיעשות שימוש בטכניקות אחרות כמו שימוש בכימיקלים לחיסול השורשים ושטיפה בלחץ גבוה שמאפשרת לעקור בעוצמה את השורשים ולפתוח סתימות.

כדי להבטיח שנקבל את המענה המתאים והמדויק ביותר למקרה הייחודי שלנו, חשוב לוודא שאנו עובדים עם איש מקצוע מיומן ומנוסה, שמאחוריו עומדת חברה ותיקה ובעלת מוניטין. עם תחזוקה נכונה וסיוע מקצועי, נוכל לחסוך הון על תיקונים ונזקים מיותרים

13 צפיות
bottom of page